Page 221 - Vusta

Basic HTML Version

220
HÜSNÜ GEÇER
BU İKİ AYETİN AYNASINDA YANSIYAN
NOKTALAR
“Mümin erkeklere söyle ki, kısmen gözlerini kapatsınlar.”
1. Sen de, ey Habibim! Gözlerini kapat denilmedi. Çünkü Peygamber
Efendimiz (s.a.v.)’in yakın yabancı ümmetin her birine bakması helaldi.
Zira ümmet ona evlat mesabesindendir. Hem de Resul-i Ekrem (s.a.v.)
zaten her haramdan korunmuştur. Dolayısıyla sen de, gözünü kapat emri-
ne lüzum kalmaz.
2. Başta kısmen gözlerinizi kapatın denildi. Çünkü gözün bakışı
araçtır. Araç olmayınca amaç (zina) da husule gelemez. Bundan ötürü
bakış, zinanın berididir (yoludur) denilmiştir.
Hem de büyük yangınlar kıvılcımlardan oluştuğu gibi, bütün suçlar
nazardan oluşur. Puşt-fahişeyi, içkici-kadehi, kumarbaz-masayı/arkadaşı,
zalim-mazlumu ve hırsız malı görmezlerse çalmaya, içmeye, kumara, zi-
naya gidebilirler mi? Yani her belada göz bakışının rolü büyük olduğun-
dan Kelam-ı Kadim’de gözlerin kapatılması ön plana alınmıştır.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurur: “Âdemoğlunun üzerine zina-
dan nasibi yazılmıştır. Mutlaka ona kavuşur. İki gözün zinası bakmaktır.
İki kulağın zinası duymaktır. Dilin zinası konuşmaktır. Elin zinası
saldırıdır. Ayağın zinası adımlardır, kalp istiyor, ferç onu tasdik eder, kal-
bin isteğine evet der veyahut yalanlar.”
137
Yani dikkat edin ki organlarınız meşru olmayan işlerde kul-
lanılmasın. Her an, her bir organ haram bir işte kullanılabilir, suç ve gü-
nah kazanılabilir. Her bir suçun işlenmesinde kalbe siyah bir nokta ko-
nur… Tedbir alınmazsa kalp âlemi tamamen siyahlaşır. O zaman kalpte
tecelli olmaz. Tecelli ve nur olmayınca kalbin basireti karanlıkta kalarak
hakikatleri göremez hâle gelir ki o zaman insan, katı bir cahil ve her şuur-
dan uzak bir gafil hâline gelir. Böyle bir insanın ölümü kendisine yaşa-
masından daha iyidir. Zira böyle bir insan insanlık semasından hayvanat
seviyesine düşmüş demektir.
137 Buhari, Müslim.