Page 259 - Sugra

Basic HTML Version

258
İşte Tarikat-ı Nakşibendî sadatının (k.s.) yegâne amacı kalbin düzelme-
si ve temizlenmesidir. Zira bedendeki kalp bir ülkenin padişahına benzer.
Padişah iyi olursa iyi kanunlar getirir. Millet ve memleket iyi olur. Kötü
olursa kötü kanunlar getirir. Memleket bozulur. Bereketsiz millet ise şaş-
kın, kıyımcı yaygaracı halde mahv u perişan olur. Kalp de aynı misaldir.
İyi olursa bütün bedenin organları ve yetenekleri düzelip iyiliğe yönelirler.
Kötü olursa bütün beden kabiliyetleriyle saparak kötülük batağına girer.
Resulullah (s.a.v.) şöyle buyuruyor:
َ
د َ
س َ
ف ْ
ت َ
د َ
س َ
ف ا َ
ذ ِ
إ َ
و ، ُ
ه ُّ
ل ُ
ك ُ
د َ
س َ
ج ْ
لا َ
ح َ
ل َ
ص ْ
ت َ
ح َ
ل َ
ص ا َ
ذ ِ
إ ، ً
ة َ
غ ْ
ض ُ
م ِ
د َ
س َ
ج ْ
لا ي ِ
ف َّ
ن ِ
إ ل َ
أ ...
. ُ
بْ
ل َ
ق ْ
لا َ
ى ِ
ه َ
و ل َ
أ ، ُ
ه ُّ
ل ُ
ك ُ
د َ
س َ
ج ْ
لا
“Dikkat! Bedende bir et parçası vardır. O düzelince bütün beden
düzelir, bozulunca bütün beden bozulur. Dikkat! O kalp’tir”
47
.
Müridin mürşidinden yararlanabilmesi için üç şarta riayet etmesi gerek-
lidir:
1. Muhabbet (sevgi): Mürid şeyhini son derece sevmelidir. Hatta ana,
babasından ziyade sevmelidir. Çünkü ana, babasının yararı mezarın du-
dağına kadardır. Ötesine geçemez. Mürşid ise verdiği talim-terbiyesi ile
yaptığı yalvarış yakarışı ile hem dünyada hem de ahirette insanı mutluluğa
götürür. Gerçek mürşid âlimdir. Âlimler peygamberlerin varisleridir. Böy-
le bir makamda ve bu özelliğe sahip olan insan sevilmez mi?
2. Teslimiyet: Teslimiyetin en düşük sınırı şudur. Mürid şeyhin emir-
lerine karşı yıkayıcının eli önündeki cenaze gibi olmalıdır. Ölü sağa sola
çevrilir, yıkanır, temizlenir, elbisesinden soyulur, kendisine kefen sarılır,
teslimiyete dair hiçbir aykırılığı olmaz.
Evet, yetenekli şeyh müridini kötü huylardan arındırarak temizler. Nef-
sin özelliği ve kisvesi olan kötü arzuları kendisinden uzaklaştırır. İçini
temizleyip iyi huylarla bezer. İnsanı olgunluğa, manevi yükselişe ve dini
vecibelere götürür. Öyle ki mürşid tarafından verilen terbiye ve talim gere-
ğine göre hareket edilirse, mürid övgüye şayeste, mutluluğa namzet, top-
lum içerisinde örnek bir insan olacaktır.
İnsanı bu makama erdirmek için çalışan olgun ve olgunlaştırıcı ermişe
47 Müslim, hadis no 4101
KÜLLİYAT-I SUĞRA