Page 148 - Sugra

Basic HTML Version

147
getirmekten ve yasak ettiği alanlardan uzak olmaktan ibaret olan takva-
nın tel örgüsü ile koruma altına almalısın ki, şeytanın vesveseleriyle, kötü
arkadaşların etkisiyle, meşru olmayan şehvetlerin kiri ile bulanık ortamın
çalkantısıyla ve geçici lezzetlerin aldatmasıyla zedelenmesinler, za‘fa uğ-
ramasınlar ve kurumasınlar.
Bundan sonra iyilerin sohbeti, olgunların beraberliği ve doğrularla oluş
gereklidir ki; iman fidanları gelişsinler dallı ve budaklı olsunlar ki meyve
versinler. O zaman iman için doğruların sohbeti, ağaç için su gibidir. İyi-
lerden ve doğrulardan ayrılma, ayrılma, yine ayrılma.
Şeyh Abdurrahman et-Tahî (k.s.) İşaret’inde şöyle buyurmuşlardır:
Tarikatımız ilimden, amelden ve ihlâstan ibarettir. İlim, ehl-i sünnet
vel cemaatin inancı ve itikadıdır. Amel şeriat-ı ğarraya tabi olmaktır,
ihlâs ise sohbettir ve doğrularla oluştur.
Nasıl ki, (k.s.) şöyle işarette bulunur:
Tarikatı Nakşibendî de salikin
sülûkü ve işi ancak (suri olsun veyahut manevi olsun) doğrularla sohbet
etmekle tamamlanır.
Sohbet muhabbetten doğar, muhabbet gönül bağlanmasından doğar,
gönül bağlanması teslimiyetten doğar.
Doğrularla oluştan meydana gelen olgunluktan daha yüksek ve daha
güzel netice ne olabilir? Kalp olgunlara doğru açılan kapılara ve pence-
relere göre nurlarından yararlanabilir. Tıpkı ev pencerelere ve menfezle-
re göre on dörtlük ayın ışığından aydınlandığı gibi.
AYET-İ KERİMENİN AYNASINDAYANSIYAN NOKTALAR
َ
ني �
ق ِ
دا َّ
صلا َ
ع َ
م اوُ
نو ُ
ك َ
و
yerine,
او ُ
ق َّ
ت ِ
ا
ya daha uygun
او ُ
ميقَ
ت ْ
س ِ
ا
(doğru olun) denilm -
di;
اوُ
نو ُ
ك
dan anlaşılan devama ve âdet edinmeye işaret etmek için.
Nasıl ki denilmiştir:
Doğrularla olmak sizde adet haline gelsin, ay-
rılmaz özelliğiniz olsun. Zira beraberliklerinde hayır, fazilet ve kemal
vardır. “el-bereketü meal ekabir”
(bereket büyüklerledir).
َ
ني �
ق ِ
دا َّ
صلا َ
ع َ
م
yerine,
َ
ني �
ق ِ
دا َّ
صلا َ
ن ِ
م
denilmemiş. Çünkü sadıklardan olmak i -
san gücünün dışındadır. Doğrularla olmak ancak Yüce Allah’ın teysir ve
takdiri, kulun kesbi ile olabilir.
MEVAHİB