Page 29 - Vusta

Basic HTML Version

28
HÜSNÜ GEÇER
Zekeriya gibi bir zat birisinin terbiyesini üstlenirse elbette ki, Mer-
yem gibi üstünlüklere kavuşur. Keşke, her anne de evladının terbiyesine
ve irşadına Zekeriya (a.s.) kademesinde olan bir ermişi seçseydi. Çünkü
fosforlu bir şey gölgeden güneşli havaya çıkarsa gece karanlığında ay bö-
ceği gibi parlamaya başlar. Bundan ötürü “Sohbet sermayedir. Dikkat et,
kaybetmeyesin” denilmiştir.
MÜRİDİN MÜRŞİDİNDEN YARARLANMASI İÇİN
GEREKLİ HUSUSLAR
* Mürit başta bir şeyhin elini tutmak için davranışını şeriat kalıbına
vuracak, uyarsa elini uzatacak. Mürit bu nitelikte değil ise şeyhin cemaa-
tine bakacak. İçinde ünlü âlimler varsa tereddüt etmeden halkasına
katılacak. Zira âlimlerin bulunuşu istikametin işaretidir. Denemeden,
tanımadan el uzatmak sapıklığa, pişmanlığa ve ebedî mutsuzluğa götüre-
bilir.
* Bu nitelikte bir mürşidi görünce kendisine el uzattığı gibi emirleri-
ne amade olur. Çünkü mükemmil şeyhin emri ayet ve hadisten alıntıdır.
Ona karşı, huzurunda ve gıyabında edebini koruyacak. Zira büyüklere
karşı edebini korumayan kimse bereketlerine nail olamaz. Öyle ise:
Huzurlarında ihtiyaç dışında konuşmayacak. Konuşunca sesini fazla
yükseltmeyecek. Huzurunda ve gıyabında şeyhin yönüne sırt çevirmeye-
cek. Kalp alanını her kirli düşünceden temiz tutacak. Yoksa şeyh ta-
rafından gelen nispet, geldiği gibi geri dönecek. Çünkü bülbül sadece gül-
lerle, çiçeklerle, bitkilerle örtülü alanda öter. Suların yakınında yuva ya-
par. Güzellik kraliçesi ancak sarayları mesken tutar; çöplüklerde,
ahırlarda ne gezer.
Gölgesine basmayacak. Nehir gibi yerlerde abdest alırsa –mesela–
şeyhten aşağı duracak. Şeyhe mensup her şeyi sevecek. Evladını, akra-
basını, toprağını, tarlasını, canlısını ve cansızını son derecede sevecek.
Çünkü böyle bir sevgi ihlasın ve sadakatin belirtisidir. İhlas ve sadakat ise
kabul alametidir. Kabul ise vergilerin ve bağışların, nazar ve gözetimin
yegâne etkenidir.