Page 211 - Vusta

Basic HTML Version

210
HÜSNÜ GEÇER
Zebur’da şöyle yazılmaktadır: “Zaniler, tenasül organlarıyla ateşte
asılacaklar, demir kırbaçlarla vurulacaklar. Birisi vuruştan sonra eman
isterse, onu çağırırlar; bu feryadın nedendir? Dünyada gülerdin, sevinir-
din, neşe içinde yaşardın, kahkaha atardın, Yüce Allah’ın azametini dü-
şünmüyordun ve ondan hayâ etmiyordun.”
Zina cinayettir. İnsanlığa cinayettir. Çünkü insanlık, herkesin
sınırında durmasını ister. Doğal arzuların tatmininde bağlılık ister. Şehve-
tin dindirilmesinde hayvanlardan farklı olmayı ister. Bu da ancak nikâh
bağıyla meydana gelebilir. Nikâh bağı olmaksızın istenilen yerde, isteni-
len zamanda, istenilen kimse ile buluşmak, insanlık derecesinden tenezzül
etmektir, hayvanlık derekesine düşmek demektir. “Ancak onlar deve, da-
var, sığır gibiler belki yolca daha da sapıktırlar.”
121
Zina, güvensizliği doğuran en büyük bir hıyanettir. Dolayısıyla aileyi
çözen, eşler ve akrabalar arasında soğukluğu, huzursuzluğu, sevgisizliği,
dağılmayı ve çözülmeyi oluşturan en büyük amildir.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurur:
“Gerçekten zanilerin yüzleri ateş olarak parlar.”
122
“Zina fakirliği gerektirir.”
123
“Allah dördüne (dört gruba) buğz eder; çok yemin eden esnaf (malını
yeminle satan), kibirli fakir, zina ile uğraşan ihtiyar ve zulüm eden li-
der.”
124
“Ben yükseltilince (miraca götürülünce) bazı erkeklere uğradım ki
ateşten makaslarla derilerini keserler. Hemen: ‘Bunlar kimdir, ya Ceb-
rail?’ dedim. ‘Onlar zina için süslenen erkeklerdir’ dedi. Sonra kokusu
çok pis bir kuyuya uğradım, oradan şiddetli sesler işittim. ‘Bunlar kimdir,
ya Cebrail?’ dedim. ‘Zina için süslenen kadınlardır. Kendilerine helal ol-
mayan işleri yapan kadınlardır’ dedi.”
125
121 Furkan, 44.
122 Taberanî.
123 Beyhakî.
124 Nesaî, İbn-i Hibban.
125 Beyhakî.