Page 166 - Vusta

Basic HTML Version

KÜLLİYAT-I VUSTA
165
UYARI
Vaaz, bayram ve cuma gibi ibadetleri eda etmek için, kadın ihtiyar
olsa da geceleyin bile cemaate gitmesi mekruhtur. Fetva da bu görüşe gö-
redir. Zira ahlak bozulmuş, din ve iman zaafa uğramıştır. Genç kadının
cemaate gitmesi ittifakla yasak kılınmıştır. Konuyu kavramak için
imamlık babına İbn-i Abidin’e müracaat edilebilir.
Peygamberimiz (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: “Onun (kadının) evinin
derinliğinde kıldığı namazı, evin salonunda kıldığı namazdan daha efdal-
dir. Evleri kendilerine daha hayırlıdır.”
98
Bu zamanda kadınların çocuklarıyla teravihi kılmak için camiye git-
meleri, sesli konuşmaları, çocukların camide gürültü yapmaları ve ağla-
maları, çıkarken kapılarda sıkışıp sürtüşmeleri, ibadetin huşusunu ve kal-
bin huzurunu kaçırdığı gibi adap ve ahlak kurallarına cami içerisinde ta-
mamen ters düşen bir davranıştır.
Muhterem bacılar! Sevap kazanmak isterseniz, Resul-i Ekrem
(s.a.v.)’in tavsiyesini yerine getirin. Zira ibadetin temeli, dinin zeminine
oturtulmazsa, abes bir iş olduğu gibi zarar ve ziyandır. Esefle ifade ede-
rim ki, bu şekilde birçok insan kâr ederim diyerek çalışır ve yorulur. An-
cak ne yazık ki, zaman kaybına uğrar, kâr yerine zarar eder, sevap yerine
günah kazanır.
Camide namaz kılmak daha efdaldir. Zira caminin başka şerefi, te-
mizliği, dinin ilanı ve bol cemaati vardır.
Peygamberimiz şöyle buyurmuştur: “Hanımlarınızı camilerden me-
netmeyiniz. Ancak evleri kendilerine daha hayırlıdır.”
Muhterem validemiz Hz. Aişe, şöyle buyurmuştur: “Eğer Resulullah
kadınların meydana getirecekleri (münkeratı) bilseydi, onları camiden
menederdi. İsrailoğullarının kadınlarının menedildikleri gibi...”
Özel olarak kadınlara özel zamanda vaaz dinlemek, dinî bilgiler öğ-
renmek için cami veya herhangi bir yer tayin edilirse, elbette dine ve ah-
98 Ahmed b. Hanbel.