Page 73 - Sugra

Basic HTML Version

72
kenlerdendir. Bu üç haslet ile muttasıf olmayan kimse sûfî sayılamaz.
53. Tarikatın şartları muhabbet, teslim ve ihlâstır. İhlâs ise kendisine
mensup olduğun kimsenin hakkında temiz bir niyetin taşınmasıdır ve kal-
bin aynasını şeffaf yüzüyle mürşit tarafına vermektir. Tâ ki içindeki nurlar
yansısınlar. Sırlar ve hakikatler içinde apaçık zuhur etsinler.
54. Ehliyle sohbet etmeksizin tarikatın inkârı cehalettir. Sohbetten sonra
tarikatın inkârı ahmaklıktır, inattır veyahut hasettir. Çünkü tarikat şeriata
hâdim olduğu gibi ehline eğitim ve terbiyedir.
55. Fıkhı bilip de tasavvuftan (nefsin terbiyesinden ve şeriatın uygula-
masından) nasibini almayan kimsenin fasık olması inkar edilmez bir ha-
kikattir. Çünkü böyle bir kimse bildiğiyle amel etmemiştir. Tasavvuftan
maksûd olan, hayatının devreleri üzerine şeriatı uygulamaktan uzak kal-
mıştır. Tasavvufla uğraşıp, fıkıhtan nasibini almayan kimse zındıkaya (ate-
istliğe) sürüklenir. Çünkü böyle bir insan cahildir; heva ve arzusuna göre
amel eder. Yüce Allah’ın (c.c.) kanununa uygun yürüyemez. Zira cahil ka-
ranlıktadır. Nur olmayınca dosdoğru yolda gitmek imkansızlığa yanaşır bir
iddiadır. Ayet:
32
۝
ُ
مي �
ك َ
ح ْ
لا ُ
مي �
ل َ
ع ْ
لا َ
تْ
ن َ
ا َ
كَّ
ن ِ
ا
ط
اَ
ن َ
ت ْ
م َّ
ل َ
ع ا َ
م َّ
ل ِ
ا ا � َ
نـ َ
ل َ
م ْ
ل ِ
ع َ
ل َ
كَ
نا َ
ح ْ
ب ُ
س او ُ
لا َ
ق
“(Allah’ım) seni tenzih ederim. Öğrettiğinden başka bizim hiç bil-
gimiz yoktur. Doğrusu ancak Sen pek bilen ve her şeyi yerli yerine
yerleştirensin, dediler.”
17
56. Tasavvufun semeresi tövbe edip kötü alışkanlıklardan dönüş yap-
maktır. Günahın zararını, nefsin düşmanlığını, vaktin kıymetinin bilmesi-
ni, Sâdât-ı Kiram’dan (k.s.) feyiz ve bereketleri alma yolunu tanımak için
Yüce Allah’a yalvarmaktır. Tasavvufun semeresi ölümü düşünüp haram
balçığından çıkıp helal gülzârına gelmektir. Varis olan velayet makamına
kavuşmuş mürşit ile sohbet etmektir. Halık ile halkın haklarını gözeterek
her zaman ve her zeminde tam edep ve terbiye ile tam olgunluk ve uygun-
luk ile yaşamaktır.
57. Tasavvufun gayesi; zikrin devamı, için uyanışı, kalpte Yüce Allah
murakabesinin oluşu, yalnızlıkta ve toplumda kamil huzur ve her şeyden
17 Bakara suresi, ayet 32
KÜLLİYAT-I SUĞRA